Szánalom Kapitány kalandjai

Befogadtam ezt a töltényt, mintha édes gyermekem lenne, befogadtam a hasamba, akár egy fémes magzatot, átölelem, cirógatom, vigyázok rá. Eggyé válunk. Állandósult éhségérzetem lassan elmúlik, boldoggá tesz ez a gyermek.

Őket szeretem

Címkék

alibi (1) anyám (1) az (1) balaton (1) béla (2) bharat (1) bocskor (1) boldogság (1) börtön (1) csók (1) dealer (1) dogville (1) elmenni (1) fekete (1) focista (1) gábor (1) gyurcsány (1) joshi (1) kultura (1) lyuk (1) maradni (1) mátyás (1) monolake (1) morons (1) munch (1) nátha (1) órák (1) orra (1) párhuzamos (1) péter (1) pintér (2) quimby (1) rákosi (1) rasszizmus (1) részeges (1) sláger (1) sofőrök (1) szerelem (1) színház (1) tököli (1) út (1) vándor (2) wesselényi (1) Címkefelhő

Reinkarnáció

2009.11.22. 16:24 | Baltasar Bustos | Szólj hozzá!

ROQUE DALTON:  A bizonyosság                          (ford.: Holló János)

"Négyórányi folyamatos kínzás után az Apacs és a másik két pribék leöntötték egy vödör vízzel a foglyot, és így szóltak:

„Az Ezredes úr azt üzeni, hogy ad neked még egy esélyt az életben maradásra. Ha kitalálod, hogy melyikünknek van üvegbõl a szeme, nem kínozunk tovább."

Miután végigtekintett hóhérjai arcán, a fogoly rámutatott egyikükre: „Neki. A jobb oldali szeme üvegbõl van."


És a meglepõdött pribékek így válaszoltak: „Megmenekültél! De mégis, hogyan jöttél rá? Az összes többi rabtársad tévedett, mert a szem amerikai, tehát tökéletes."
    

„Nagyon egyszerûen – mondta a fogoly, miközben úgy érezte, hogy újból elájul -, az volt az egyetlen szem, mely nem gyûlölettel nézett rám."


Természetesen tovább kínozták."

 

 

 

Roque Dalton (1935-1975), salvadori költő, forradalmár.

1975-ben egy koncepciós pert követően kivégezték.

 

 

 

 

 

 

 

Petőfi Sándor (1823-1849),

magyar költő, forradalmár.

A segesvári ütközetben eltűnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petőfi Sándor: A magyar nemes

 „Mit törődöm a hazával?
A hazának száz bajával?
Majd elmulnak a bajok.
Én magyar nemes vagyok!

Ősi joggal, ősi házban
Éltemet ha elpipáztam:
Mennybe visznek angyalok.
Én magyar nemes vagyok
!”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szanalomkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr71544015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása