Szánalom Kapitány kalandjai

Befogadtam ezt a töltényt, mintha édes gyermekem lenne, befogadtam a hasamba, akár egy fémes magzatot, átölelem, cirógatom, vigyázok rá. Eggyé válunk. Állandósult éhségérzetem lassan elmúlik, boldoggá tesz ez a gyermek.

Őket szeretem

Címkék

alibi (1) anyám (1) az (1) balaton (1) béla (2) bharat (1) bocskor (1) boldogság (1) börtön (1) csók (1) dealer (1) dogville (1) elmenni (1) fekete (1) focista (1) gábor (1) gyurcsány (1) joshi (1) kultura (1) lyuk (1) maradni (1) mátyás (1) monolake (1) morons (1) munch (1) nátha (1) órák (1) orra (1) párhuzamos (1) péter (1) pintér (2) quimby (1) rákosi (1) rasszizmus (1) részeges (1) sláger (1) sofőrök (1) szerelem (1) színház (1) tököli (1) út (1) vándor (2) wesselényi (1) Címkefelhő

Diszkókirály

2008.03.13. 17:50 | Ixca | Szólj hozzá!

Kálmi csak mesélt, mesélt, teljesen összefüggéstelenül, de tele átéléssel, a másik négy fickó csendben hallgatta, nem reagáltak semmire sem.

- Én voltam a Diszkókirály! – így Kálmán, és magára mutat: - Nézd ezt a képet! – nagy nehezen előbányász egy ősöreg fotót a zsebéből, és büszkén mutogatja a képen szereplő vékony, mikrofon-frizurás Diszkókirályt: - Ez voltam én, a Diszkókirály.

Gabi bohóc arra gondol, hogyha még egyszer kiejti ezt a szót, kénytelen lesz belevágnia bicskáját a híres Diszkókirályba.

- Az összes jani velem spanolt a városban! A csajok... – mosolyog: - A csajok jöttek egymás után. Kálmi így, Kálmi úgy. –hátrakacsint az egyik fiatalabb srácra: - Nem tudom ti, hogy mulattok, ilyen mariós...marihuánás cigikkel, meg csíkokkal, mi máshogy csináltuk.... Én szívtam először kokót a városban, a kubaiak egyenesen hozzám hozták az új cuccost, meg azok a piák, gyerekek! Most már nincsenek ilyen piák!

Kálmán egészen eltelt önmagával. Jó volt látni ezt a sugárzó önimádatot. Olyan jó kedve kerekedett a delejes hazugságoktól, hogy rádudált egy feltűnően csúnyácska, öregecske nőre.

- Értitek, hát ez a vizitdíj is! Nagynéném két hónapja otthon fekszik, hát behívták azóta? Meg se tud mozdulni, há’ megoldja ezt a vizitdíj? A fiam fejéből drótok állnak kifele!

Bár a te fejedből állnának. (Gabi bohóc álnok némasága).

- Drótok!!! Régen ilyen nem volt, elmentem a dokihoz, Sanyi, te, Sanyi, há’ fáj a hasam! Tessék itt van ez meg ez, hohó, azok voltak a jó idők! Azok a zenék, azok a nyolcvanas évek! Modern Talking, Abba, Boney-M, há’ mekkora zenék voltak!

Milyen átéléssel, hévvel, szívvel táncolt ezekre a zenékre régen, szép, vastag aranylánc lógott szőrös mellkasán, lila nadrágjához jól illet harsány-zöld inge, a fogai ragyogtak, száz, sőt ezer lány vette körül, és mind őt akarta, csak őt, Kálmi!, Kálmi!, tied a testem vedd el! A régi, szép, hamis emlékek hatására jó nagyot sóhajtott, ahogyan ő mondaná, embereset hinnye!

- Én mindig utáltam a kommunistákat, mondogattam is, de nem bántottak érte. Velem nem lehetett szórakozni! Egyszer bementem ahhoz az Aczél elvtárshoz, vagy, hogy hívták, hogy engedje már énekelni a Ferót. Először csak nézett, tudjátok, el tudjátok képzelni! – felnevet és egyre hangosabban beszél: - Aztán mondom, tudod ki vagyok én? Nem tudja, de bla., bla. Mondom, én vagyok a Bökő! Nahát, azt a fejet, amit vágott utána!!! Összefosta magát a kultúros. – rátartian vigyorog, egészen megfiatalodik: - A Ferót utána nem bántották. Mondjuk sosem köszönte meg. Pedig egyszer, kétszer átengedtem neki egy-két csajt. – öntelt, gyermeki vigyorát már lehetetlen lenne leírni: - De hát miért ne adtam volna, ha több volt, mint elég.

- Úgy volt, hogy én leszek az MDF elnöke, de persze megfúrtak. Túl nagy volt a hatalmam a városban. Az én diszkóimba csak azok jöhettek be, akik fel voltak írva. Odajárt a fiatal Fletó is, emlékszem a buksi fejére, nem mert odamenni a lányokhoz. Mondjuk azzal a fejjel! – hahotázik: - Há’ de nem? Há’ de nem? Azért kell neki ez a nagy vagyon! Nem mindenki olyan bika, mint én. Meg is verték néhányszor, tudták miféle alak, meg azt, hogy mi lesz belőle. Már akkor is a hatalmával fenyegetőzött a kis üvegszemű!

- Nem érdekel már a hatalom. – mondja egyszerre elcsöndesedve: - Pénzem van elég, a csajok még most is itt fekszenek a lábaim előtt. Ezt a melót se kényszerből csinálom, ez a hobbim. Mint a kormánynak a lopás. – ezen már csak egészen halkan nevet fel. Érzi, hogy ez nem olyan vicces téma, talán kegyeletsértés lenne felröhögni ezen. A többiek hallgatnak. Kálmi az út helyett a múltját bámulja, és tovább álmodozik. Minél inkább elréved, annál inkább elhiszi a hazugságokat, amiket kitalál.

- Enyém lehetne a fél világ, ha akarnám! De szerény vagyok. Túl szerény. – szerényen mosolyog, akár fél tucat Bástya elvtárs.

A bejegyzés trackback címe:

https://szanalomkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr71379642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása