Szánalom Kapitány kalandjai

Befogadtam ezt a töltényt, mintha édes gyermekem lenne, befogadtam a hasamba, akár egy fémes magzatot, átölelem, cirógatom, vigyázok rá. Eggyé válunk. Állandósult éhségérzetem lassan elmúlik, boldoggá tesz ez a gyermek.

Őket szeretem

Címkék

alibi (1) anyám (1) az (1) balaton (1) béla (2) bharat (1) bocskor (1) boldogság (1) börtön (1) csók (1) dealer (1) dogville (1) elmenni (1) fekete (1) focista (1) gábor (1) gyurcsány (1) joshi (1) kultura (1) lyuk (1) maradni (1) mátyás (1) monolake (1) morons (1) munch (1) nátha (1) órák (1) orra (1) párhuzamos (1) péter (1) pintér (2) quimby (1) rákosi (1) rasszizmus (1) részeges (1) sláger (1) sofőrök (1) szerelem (1) színház (1) tököli (1) út (1) vándor (2) wesselényi (1) Címkefelhő

Tisza

2009.08.12. 11:26 | Baltasar Bustos | 1 komment

Tisza-túra. Úgy volt, hogy el sem megyek. Aztán csak kiutaltam magamnak egy végkielégítést. Tettem mindezt, mint a Nélébut -Naplopók és léhűtők Budaörsi Tagozatának- élősködőügyi aligazgatója. Miután megkaptam a végkielégítést (és a professzionális léhűtők között kisorsolt lakóautót), visszaléptem a cégbe, és kivettem az évi rendes, két hónapos szabadságomat.

 

A Tisza-túrát erőltetett menetben teljesítettük. Nap-nap után: 2O km., 12 km., 9 km., O km., 2O km., 2O km., 2O km. Így elsőre röhejesnek tűnik, végigülve nemkülönben. Különösen a O km-es napunkra vagyok büszke, délben keltünk,  a rossz idő (és Hempli Homunculus)hatására a vadkempingben maradtunk. A rossz idő a borult eget jelentette, míg Hempli Homunculus egy elborult elméjű ex-sportoló. Hempli Homunculus a O km-es résztávot megelőző éjjelen a színes polifomok ellen vívott elkeseredett küzdelmet. Konkrétan elégetett egy-kettőt.

 

"Az én polifomom, azt csinálok vele, amit akarok!" - üvöltötte részegen, mielőtt nyughelyét a lángok közé vetette. Nem tudom a Tisza látott e már hozzá fogható őrültet, én már láttam - mivel régóta ismerem H.H.-t-, de ez a jelenete még engem is meglepett.

 

Amikor néha felpillantottam az evezőlapátokról - mint egy igazi sportoló, mindig a labdát figyeltem-, ráeszméltem, hogy mennyire gyönyörű helyen járok. Alul értékelt folyó! Csak szegényes szókincsem ment meg attól, hogy hosszú, terjedelmes mondatokban dicsérjem a vízzel összenőtt fákat, a különlegesnél különlegesebb formákat, és azt a mély csendet, amelyet csak mi törtünk meg.

Miklóssal - jórészt a Jóbarát borból készült fröccs hatására- végigdaloltuk az utat, s mivel idegenbe szakadt Miklós barátom egyetlen népdalt sem ismer, kénytelenek voltunk a slágerek pöcegödrében mélyen elmerülni.

 

"Okosabban kéne élni, annyit mondhatok!" - kornyikáltuk a folyó közepén, az összes dalból szigorúan az első versszakot adva elő. Néha csak az első sort. A horgászok néma gyűlölettel figyeltek minket. Az emberek mindenhol kedvesek, és segítőkészek voltak. Ez néha feldühített! Hol van a szívemnek oly kedves pesti bunkóság, és kivagyiság? Hát mitől ilyen nyugodtak ezek a tiszai lények? Nem ismerik a stressz, és a világválság jelentését?

 

S azok a finom házi pálinkák, s azok a végighorkolt éjszakák...

 

 

 

Hempli Homonculus kedden hazament ("Elegem van a nomádkodásból"-dünnyögte, de valójában a gonosz polifomok borították ki), és utána egy kicsit elcsendesedtünk. A kenuk haladtak, és senki sem moonwalk-olt részegen a tűzrakások közepén. Nohát. H. H. ma már Ozorán üldözi a műanyag fekhelyeket, és a fesztiválon hívja "moonwalk párbajra" az odatévedt szerencsétleneket.

 

Tiszaújvárost inkább elfelejteném. A leggyönyörűbb környezetbe telepített panel-komplexusról az előző rendszer belső félelmei jutnak eszembe. A kocsmáros majdnem leütött minket, amikor megrendeltük a 7 kávét. "Egyszerre 4-et tudok lefőzni"- dörögte: "És ha lefőzök 8-at, és nem isszák meg, akkor a nyakamon marad!" Dicséretes vendéglátói hozzáállás, és őrületes forgalom. A kocsmáros jutalma: örök bérlet a szanalmas.hu-n, esetleg a napiszar.com-on.

 

Amúgy a Tiszán magunkon kívül nem láttam túrázókat, igaz táborozókat sem. Nem véletlen, nem láttam se diszkókat, se egy nyavalyás élményparkot. Úgy éreztem hazatértem. Rengeteg növény, kevés ember. Azok is a barátaim, vagy csöndes, barátságos tiszaiak.

 

Már most visszamennék, pedig még fel se ültem a 99-esre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szanalomkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr501304762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hemploid 2009.08.25. 13:44:01

zöööölden... olyan szép zööööölden ééééggg... MUHAHA
süti beállítások módosítása