Szánalom Kapitány kalandjai

Befogadtam ezt a töltényt, mintha édes gyermekem lenne, befogadtam a hasamba, akár egy fémes magzatot, átölelem, cirógatom, vigyázok rá. Eggyé válunk. Állandósult éhségérzetem lassan elmúlik, boldoggá tesz ez a gyermek.

Őket szeretem

Címkék

alibi (1) anyám (1) az (1) balaton (1) béla (2) bharat (1) bocskor (1) boldogság (1) börtön (1) csók (1) dealer (1) dogville (1) elmenni (1) fekete (1) focista (1) gábor (1) gyurcsány (1) joshi (1) kultura (1) lyuk (1) maradni (1) mátyás (1) monolake (1) morons (1) munch (1) nátha (1) órák (1) orra (1) párhuzamos (1) péter (1) pintér (2) quimby (1) rákosi (1) rasszizmus (1) részeges (1) sláger (1) sofőrök (1) szerelem (1) színház (1) tököli (1) út (1) vándor (2) wesselényi (1) Címkefelhő

Nem látja a táblát?

2009.03.24. 12:34 | Baltasar Bustos | Szólj hozzá!

De, látom, suttogom beletörődve, miután felpillantok.

FEHÉREK HÁTRA! Hatalmas fehér betűk a fekete táblán.

Hátraballagok a hátsó ajtóhoz, felszállok, itt nincsenek ülőhelyek. Odasétálok a társaim közé, az elől lévők néha felénk dobnak egy-egy megvető, vagy csodálkozó pillantást. Mi vagyunk az Állatkert.

 

"A hátsó (kék) rész fehér polgártársainknak van fenntartva. Kényelmes állóhelyekkel várjuk őket a hét minden napján (kivéve hétvégén)! Jó utazást, és kellemes szegregációt kívánunk!" - (www.bkv.hu)

 

 

A kertvárosban sétálok, mindenfelé tisztes, jóravaló házak, és tisztes, jóravaló polgárok. Egy rendőr megragadja a karomat:

- Mit keres erre? Igazolja magát!

- Igazolom, hogy Szánalom Kapitány vagyok, szakképzetlen újsághordó proli! Ma szabadnapos vagyok, úgy gondoltam...

- Szóval vannak maguk között ilyen gondolkodó fajták! Magának itt semmi keresnivalója, nem látja, hogy nem illik ide!

- Valamit érzékeltem. A tiltó felirat fölött, mintha az én fejemet húzták volna át.

 

"Fehérek nem!" áll a mulató ajtaján, az ablakra tapadok csodálkozva: a színpadon mégis a magamfajták játszanak.

- Őket beengedik?

- Ők zenélnek nekünk, ők hasznos fehérek! Tűnjön el, amíg le nem tartoztatom munkakerülésért!

 

(A halott fehér a jó fehér. Nem?) Egy utcasarkon később belém kötnek:

- Mit vigyorogsz fehér? Talán nem tetszik valami?

- Jókedvem van, szabadnapos va... - a szavamba vág egy fejemre mért ütés.

- Akkor beszélsz kaukázusi, amikor megengedjük! - mosolyogva bólintok, vérem mosolyogva hull a betonra. Hazakullogok, és leborulok a tévé elé. Bálványom, Istenem segedelmét kérem tudatom módosításához. A képernyőn egy haragos úriembert látok, aki vad monológja hatására jól láthatóan növekszik:

 

"Elképesztő, hogy ezek az egyedek nem fogják fel, hogy mindez miattuk van! Az ő fajtájuknak nem való a mi oktatásunk, a mi kultúránk! Közös osztályokat akarnak! Egyenlő jogokat! Minek jog egy fehérnek? Mondjanak egyet, aki sokra vitte!"

Néma csönd. A kamera a közönséget pásztázza, a sok különböző arc tulajdonképpen egy azonos: aki unatkozik. Unalmas már ez a téma, mit jönnek ezek a jogokkal állandóan, mér nem maradnak a seggükön? Én se értem, én jól elvagyok. Mióta felszabadítottak, és megkapom szánalmas munkabéremet, már sokkal sűrűbben eszem, szinte naponta. Már nem vernek meg rendszeresen, csak alkalomadtán.

Amúgy meg szeretek a buszon hátul utazni, szeretek nem szavazni, szeretek nem szeretkezni színes nőkkel, szeretek nem továbbtanulni, szeretek a legócskább telepeken élni, szeretek lopni a létfenntartásért, szeretek lopni csak úgy, szeretek éhbérért dolgozni, szeretem az egész kilátástalan életemet, szeretem ezt a bélyeget a homlokon közepén!

Szeretem Magyarországot!

 

Szeretem a sötétséget, amikor nem látjuk egymást, amikor boldogan, kielégülve alszom el, és csak reggel ébredek fel egy rikácsoló hangra:

- Úristen, lefeküdtem egy fehérrel!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szanalomkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr681022182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: rasszizmus
süti beállítások módosítása